Pingsts Regionråd för Eurasien har startat en ny hemsida/missionstidning

Intresset för nyheter om de kristnas situation i Ukraina, Ryssland, Centralasien och Kaukasien har ökat explosionsartat efter den 24 februari. Närmare 40 000 evangeliskt kristna har lämnat Ukraina efter krigsutbrottet. Troende har deporterats från ockuperade områden till Ryssland, folk har förlorat sina hem, kyrkor har förstörts. Vill du veta mer, så kan Du logga in på  www.jesus4eurasia.se och läsa mer om händelserna i öst.

Jesus4Eurasien ges ut som en papperstidning cirka 2 gånger per år med analyserande artiklar om arbetet bland onådda folkgrupper och förföljda kristna i forna Sovjetunionen. Genom den nya digitala tidningen/hemsidan vill vi ge ett jämnare nyhetsflöde, som hela tiden är uppdaterad och aktuell. På det sättet kan du som förebedjare få nödvändig ”näring” i din bönekamp och i ditt stöd till krigets offer, de minst nådda och för kristna som betalar ett pris för sin övertygelse.

Kristna från Ryssland och Belarus träffades nyligen för gemensam bön om fred. Låt oss förena oss i förbön för vårt Europa – öst och väst tillsammans! Foto: Pingstunionen i Ukraina

www.jesus4eurasien.se  profileras huvudsakligen för missionsråd och församlingar inom pingströrelsen, som har ett missionsarbete i Eurasien, men också för andra evangeliskt kristna som arbetar i församlingar. Vår tro är att sidan kan bli en mötesplats för alla dem som brinner för att slutföra missionsuppdraget i Europa och Eurasien.

Rauli Lehtonen                                                                                                                                               Missionär och pastor, samt ordförande i regionrådet för Eurasien och sekreterare för Världspingströrelsens religionsfrihetskommitté (PCRL)

Föregående

Missionsskola genomfördes i Kaukasien

Nästa

Ockuperar Ryssland Slovjansk och Kramatorsk härnäst?

6 kommentarer

  1. Petri Nurminen

    Tackar Rauli!

  2. Ketil Salminen

    Takk Rauli for ditt arbeid for å nå folkegruppene.

  3. Carina Fredriksson

    Guds frid!
    Jag tar tacksamt emot ny hemsida med struktur som ger aktuell information. Mycket bra och konkret jobbat med detta !

    Vänligen,
    Carina

  4. Roland Nelsson

    Bra Rauli!
    Du har insikt i Östeuropas skeenden .
    Troligen är du en av de bäst orienterade i vårt land.
    Hur är ditt inflytande på det samfund i Sverige vi tillhör i frågor som rör området?
    Jag gissar att Pingsts ledning inte bara ta del av dina skriftliga utlåtanden, utan att man också efterfrågar dina synpunkter och ger utrymme för dem .
    Ge oss lite info om det, Rauli!

    • Rauli Lehtonen

      Tack för dina fina ord Roland.

      Just nu är jag med i styrgruppen för Pingst Internationellt och ordförande i regionrådet för Eurasien, som är en viktig mötesplats och kontaktyta mot församlingarna, som arbetar i regionen.

      Upplever att många söker kontakt och råd för framtida insatser i området. Gläder mig också över det tilltagande intresset för insatser i Eurasien. Många församlingar vill också ha missionsmöten för både inspiration och information om det som sker i regionen. Försöker vara uppdaterad genom de dagliga kontakter med ledare i länderna, som tillhörde forna Sovjetunionen.

      Vill också tacka för det föredöme, som du varit för mig under tidigare decennier med din frimodighet och önskan att göra insatser i obrutna områden för evangelium. Tack Roland!

  5. Veikko Hekkala

    Kiitoksia Rauli !!
    Siunausta voimaa ja viisautta edelleenkin. Hän, meidän Herramme on sitä antanut ja antaa edelleen. Yhteydessä on voimaa ja Jumalan siunaus .

    Översättning:

    Tack Rauli!!
    Välsignelse, kraft och vishet även framöver. Han, vår Herre, har givit av det goda och ger det även framdeles. I enigheten finns kraft och Guds välsignelse.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Copyright Rauli Lehtonen 2019–